ΠΕΡΙ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΥ

 

Βία και πόλεμος. Λέξεις που προκαλούν. Κινούν το ενδιαφέρον. Η πλειοψηφία των ανθρώπων τις θέτει δίχως δεύτερη σκέψη στα απορριπτέα μέσα. Τις καταδικάζουν απερίφραστα. Tις  αποστρέφονται.
Η βία και ο πόλεμος συνήθως ταυτίζονται με τις αδικίες, τις ανισότητες και διάφορα άλλα δεινά. Θεωρούνται ως απεχθή μέσα. Ρηχή προσέγγιση. Αυτό μάλλον οφείλεται στη συνεχή τάση για απλούστευση Εννοιών και Αρχών, οι οποίες κατείχαν σημαντική θέση στην Ελληνική θεώρηση των πραγμάτων. Οφείλεται ακόμη στην  παραποίηση εννοιών, η οποία συντελείται στο διάβα του χρόνου. Ίσως γιατί η σημασία της βίας και του πολέμου, είναι πολύ λεπτή για να διατηρηθεί αλώβητη μέσα από την απλουστευτική τάση του ανθρώπινου νου.

ΠΟΛΕΜΟΣ
Πόλεμος, κατά τα αυστηρά εννοιολογικά πλαίσια της λέξεως, είναι η κίνηση, η σύγκρουση δυνάμεων και καταστάσεων. Άλλωστε η λέξη ως παράγωγο του ρήματος πέλομαι(= κινούμαι) δηλώνει τη κίνηση, τη διαδοχή, την πάλη. Πόλεμος υπάρχει από την αρχή του κόσμου και θα υπάρχει όσο θα υπάρχει ζωή. Ο πόλεμος εκδηλώνεται συνεχώς και παντού. Δύναται δε να λάβει πλήθος μορφών. Από την πιο απλή σύγκρουση καταστάσεων μέχρι την πιο γνωστή, η οποία δεν είναι άλλη από τη ένοπλη σύγκρουση Εθνών και Φυλών.

Για εμάς τους Εθνικιστές ο πόλεμος δεν είναι το ζητούμενο, ούτε το επιδιώκουμε, όπως συνηθίζουν να θεωρούν αρκετοί από τους επικριτές μας. Ο πόλεμος, ως ένοπλος αγώνας, είναι το τελευταίο μέσο που πρέπει να λάβει χώρα, διότι στον πόλεμο, χάνονται οι άριστοι των αρίστων. Σε μια τέτοια κατάσταση, ο άνθρωπος εκθέτει τα ψυχικά του γνωρίσματα. Εξωτερικεύει τις Αρετές του και το Ήθος του. Σε ένα πόλεμο, ένα Έθνος δύναται να απωλέσει το καλύτερο ανθρώπινο δυναμικό του, διότι οι άριστοι στο πνεύμα θα θυσιάσουν ό,τι έχουν για χάρη του συνόλου. Αντίθετα ούτε τον αποφεύγουμε όταν διακυβεύεται η Τιμή του Έθνους, η Ελευθερία και η Ανεξαρτησία. Όπως έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, «καλύτερα ένας πόλεμος, παρά μια ατιμωτική ειρήνη. Για εμάς, δεν υφίσταται το ψευδό δίλλημα «Ειρήνη ή πόλεμος». Αυτού του είδους τα διλλήματα δεν συνάδουν με την εθνικιστική αντίληψη. Για τους Εθνικιστές, κριτήριο της ενάρξεως κατάστασης πολέμου ή κήρυξης ειρήνης είναι το Εθνικό συμφέρον. Το δίκαιο του Έθνους και της Πατρίδας θα υποδείξει τι στάση πρέπει να τηρηθεί. Σε μια δεδομένη στιγμή ένας πόλεμος μπορεί να αποβεί ολέθριος, ή αντίστοιχα μια ειρήνη μπορεί να ατιμάσει το Λαό και την Αξιοπρέπειά του. Το Εθνικό συμφέρον τίθεται υπεράνω όλων. Γενικώς ο πόλεμος δεν μπορεί να αποφεύγεται ή να επιδιώκεται, διότι είναι μια φυσική πραγματικότητα. Ως εκδήλωση κίνησης και δράσης των ανθρώπων και γενικώς των όντων είναι μια πραγματικότητα και έτσι μόνο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Μια χαρακτηριστική εικόνα που δίνει να καταλάβει κανείς τη σχέση πολέμου και ειρήνης είναι το σχετικό αριστούργημα τέχνης, ο «αναπαυόμενος Άρης» που απεικονίζει τον θεό έτοιμο να αναλάβει το σπαθί του και στα πόδια του παίζει ο θεός Έρωτας σε βρεφική ηλικία. Ο συμβολισμός είναι προφανής:  Για να ζήσει κανείς ελεύθερα, να χαρεί τις ομορφιές της Ζωής, θα πρέπει πρώτα να είναι έτοιμος να αγωνισθεί ώστε να τις εξασφαλίσει. Τα αγαθά, άλλωστε κόποις κτώνται.

 

ΒΙΑ
Βία είναι, η αναγκαστική επιβολή μιας κατάστασης. Η βία στην αρχαία Ελληνική μυθολογία ήταν θεότητα. Κατά τον Ησίοδο (Θεογονία) ήταν τέκνο της Στυγός και του Πάλλαντα. Ήταν δε, οι δορυφόροι του Διός. Αυτή την ιδιότητα την απέκτησαν μετά τη βοήθεια που προσέφεραν στους Θεούς στον αγώνα τους με τους Τιτάνες. Γενικώς η αρχαία Ελληνική μυθολογία βρίθει Αξιών και Εννοιών, οι οποίες προσωποποιούνται μέσω των ομώνυμων θεοτήτων. Κατά την αρχαιοελληνική θεώρηση σχεδόν κάθε συμπαντική έννοια προσωποποιούταν μέσω μιας θεότητας. Η Σοφία ενσαρκωνόταν  στο πρόσωπο της θεάς Αθηνάς, η Δικαιοσύνη στου Δία, η αναγκαστική επιβολή στης Βίας κ.ο.κ. Καμία κοσμική δύναμη δεν βρισκόταν στο κενό. Ακριβώς διότι, ότι συμβαίνει στον κόσμο είναι ακριβώς ό,τι υπάρχει και ό,τι βιώνουμε. Ακόμη και η μανία του πολέμου έβρισκε «πρόσωπο» στον θεό Άρη. Η μυθολογία, μέσα στην οποία λανθάνουν κωδικοποιημένες αλήθειες, αποκρυπτογραφεί την αρχαία ελληνική θεώρηση. Η Βία ήταν, είναι, και θα είναι μια Ανάγκη.

Απόσπασμα από άρθρο του antepithesi.gr

Ολόκληρο το άρθρο: http://www.antepithesi.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=794:polemos-patir-panton&Itemid=303

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s